Zand - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Marloes School - WaarBenJij.nu Zand - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Marloes School - WaarBenJij.nu

Zand

Blijf op de hoogte en volg Marloes

06 Februari 2016 | Vietnam, Ðà Lạt

Hey allemaal!

Inmiddels ben ik in Dalat aangekomen en heb ik er weer een hele leuke week op zitten. Maar laat ik bij het begin beginnen, mijn aankomst in Mui Ne.

Daar was ik aangekomen in mijn hostel en ben ik direct op zoek gegaan naar het strand. Heel ironisch, het strand is overal op loopafstand, maar het is een uitdaging om te vinden door de vele Russische resorts en restaurants. Het dichtstbijzijnde strandje was niet zo groot en vol palmbomen en plantjes. In eerste instantie lijkt dat een beetje vies, maar al snel waardeer je de schaduw behoorlijk. Ik denk dat de temperatuur, ook 's nachts, niet onder de 25 graden komt. Eigenlijk de perfecte combinatie om bij te komen van de reis: zee, zo'n, schaduw en een goed boek. Terwijl ik daar lag te genieten, vroeg een meisje of ik met hun mee een biertje wilde drinken, prima natuurlijk! Dit bleek een groep van twee Spanjaarden, een Italiaan, een Mexicaan en een half Mexicaans half Zwitsers meisje te zijn. Zij zaten ook nog eens in hetzelfde hostel en waren erg gezellig, dus met hun heb ik mijn tijd doorgebracht.

Ik had een tour geboekt voor de volgende ochtend en, hoe toevallig, zij ook. Het ging om een toer waarbij je de zonsopgang kon zien in de zandduinen, een schijnbaar heel mooi gebeuren. Daarom moesten we om half 5 al klaar staan. Helaas hebben we minstens een uur moeten wachten waardoor we nota bene te laat waren voor de zonsopgang. Niet bij mijn hostel boeken dus! Gelukkig was het een klein beetje bewolkt en hebben we wel mogen spotten hoe de zon daar bovenuit kwam. Verder zijn we nog naar rode zandduinen gegaan, een vissersdorpje en naar de fairy stream. Dat is een beekje waar je op blote voeten doorheen loopt en de mooiste rots/zandformaties tegenkomt. Allemaal zeker de moeite waard, maar vooral heel erg mooi! Daarom raad ik jullie ook aan om zeker mijn facebook foto's te checken.

De rest van mijn verblijf in Mui Ne bestaat vooral uit chillen aan het strand. Ik heb overwogen om te leren kitesurfen (en hier een gratis proefles op het strand voor gescoord), maar toch niet gedaan. Dit vanwege de hoge kosten in combinatie met dat het heeeeeel lastig is om in twee dagen te leren. Ik heb wel gewindsurft! Dat heb ik vroeger al eens in Nederland geleerd, dus ik heb hier een opfrisles gevolgd. Het blijft echt fantastisch om te doen en ik hoop dat ik het vrij snel nog eens kan doen, want ik begon net te leren om vaart te maken. Hella ben ik die dag wel enorm verbrand. Ik dacht dat ik na 3,5 maand toch wel op mijn maximum zat van bruin worden, dus had alleen mijn witte buik ingesmeerd. Die dag heb ik helaas geleerd dat zoiets niet bestaat. Het wordt inmiddels langzaamaan draaglijker om mijn rugzak weer op mijn schouders te voelen.

Gisteren ben ik aangekomen in Dalat. Een mooie stad met een heel energieke vibe. Groot voordeel is ook dat het overdag nog maar zo'n 25 graden is en 's nachts ongeveer 15. Veel fijner dan in het zuiden. Iemand uit mijn dorm heeft me gisteravond het centrum een beetje laten zien en vandaag heb ik het nog eens zelf verder ontdekt. De stad ligt iets meer in het binnenland, waardoor er veel koffie, thee en zijdeplantages zijn. Die ga ik morgen ontdekken met een tour. Morgen is het hier ook nieuwjaar, dus het wordt een drukke dag! Ik hoop verder nog te kunnen gaan canyoningen en andere activiteiten te doen, maar dat moet ik nog even afwachten omdat veel gesloten is voor het nieuwjaar. Verder ga ik 11 februari met de bus naar Hoi An om daar de boel te verkennen.

Ik wens jullie allemaal een hele fijne carnaval!!

Liefs Marloes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ðà Lạt

Marloes

Actief sinds 18 Sept. 2015
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 5001

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2015 - 29 Februari 2016

Op weg naar Azië

Landen bezocht: