Exploring Cambodia - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Marloes School - WaarBenJij.nu Exploring Cambodia - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Marloes School - WaarBenJij.nu

Exploring Cambodia

Blijf op de hoogte en volg Marloes

25 Januari 2016 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hoi allemaal!

Het voelt veel korter, maar er is alweer een week voorbij! Ofja, ongeveer dan. De vorige keer was ik iets te laat en nu probeer ik het weer een beetje recht te trekken.

Sinds mijn vorige verslag, ben ik de eerste dag nog in phnom penh gebleven. Het plan was om de tempels en markt te bezoeken, maar ook vandaag had ik niet zo'n zin. Daarom heb ik nog een dagje aan de rand van het zwembad besteed, samen met een Canadees meisje en n Nederlandse jongen. We zijn nog de stad in gegaan voor een lokale lunch en dat was het wel. Die avond hebben zij de nachtbus genomen naar Siem Reap, en de volgende dag ben ik met de bus naar Kratie gegaan. Ik heb even overwogen om met ze mee te gaan, maar was bang dat ik dan alsnog Kratie over zou slaan terwijl dat toch wel hoog op mijn lijstje stond.

Na een hele dag bussen was het te laat om nog iets te ondernemen, daarom heb ik de volgende dag besteed aan het vinden van een wasserij en heb ik over een eilandje in de Mekong gefietst. De was zou eigenlijk in Phnom Penh gedaan worden, maar dat waren ze vergeten. Omdat mijn kleren ècht heel vies waren had dat dus prioriteit. Daarna heb ik voor 2000 riel ($0,25) de boot naar het eiland genomen en heb daar een rondje gefietst. Wel heel leuk om een keer gezien te hebben, maar niet super indrukwekkend. Op mijn fietsroute kwam ik twee Britten tegen die fruit verkochten om te onderzoeken of er een markt voor was op het eiland. Allerlei super lekkere soorten fruit waar ik nog nooit van gehoord heb! Meteen een zakje milkfruit gekocht voor onderweg.

De dag erna zou ik ze eindelijk gaan zien: de irrawaddy dolfijnen! Dit is een zoetwater soort die aan het uitsterven is. In de Mekong zijn er nog maar ca 80 over. Het begon met een ontbijt (plak kruidencake met koffie) om 7u sochtends. Daarna gingen we achter in de truck richting het startpunt. Onderweg kwam ik er achter dat 4 mensen vrijwilligerswerk deden op een internationale school daar. Wel leuk om zo een connectie te hebben en je ervaringen te kunnen vergelijken. We moesten in tweetallen in een kano, omdat ik als enige alleen was, betekende dit dat ik bij de gids mocht. Achteraf bleek dit een groot voordeel omdat ik foto's kon maken wanneer ik wilde, terwijl anderen moesten blijven peddelen. Het tripje was erg leuk! We hebben gezwommen, zijn door een mangrove gevaren en hebben dus uiteindelijk de dolfijnen gespot! Het schijnt dat we erg veel mazzel hadden met de hoeveelheid (ca 10) en ze doken ook echt vlak voor de kano op!
Toen we naar de kant voeren, zag ik iemand die me wel erg bekend voorkwam. Het bleek het meisje te zijn waar ik mee samen gereisd had! Na het kajakken heb ik mijn was opgehaald en ben ik naar een ander hostel gegaan.
De dag erna heb ik de bus naar Siem Reap genomen. Ik had verhalen gehoord over dat ze heel gevaarlijk reden enzo, maar dat viel reuze mee! Jammer genoeg was het wel weer proppen geblazen en jatten de locals ongegeneerd mijn gordijntje, ook wel mijn enige vorm van schaduw.

Vandaag zit ik dus in Siem Reap en heb ik het nationaal museum bezocht. Dit werd aangeraden zodat je Angkor wat nog beter begrijpt als je er bent. Het was een mooi museum, maar wel veel informatie! Daarom was ik allang blij om daarna gedachteloos over een markt te struinen, waar ik supercheap het boek "First they killed my father" van loung ung gekocht heb (over de rode Khmer) op aanraden van Ineke.

Voor morgen heb ik een fiets gehuurd om over Angkor wat te fietsen. Verder ga ik de 29e terug richting phnom penh om de grens met Vietnam over te steken per boot. De rest staat nog niet vast, maar wordt op korte termijn gepland omdat ik dingen vroeg moet boeken ivm het tet festival in Vietnam. Maar daar horen jullie snel genoeg van!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Marloes

Actief sinds 18 Sept. 2015
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 5009

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2015 - 29 Februari 2016

Op weg naar Azië

Landen bezocht: