Thailand!! - Reisverslag uit Trat, Thailand van Marloes School - WaarBenJij.nu Thailand!! - Reisverslag uit Trat, Thailand van Marloes School - WaarBenJij.nu

Thailand!!

Blijf op de hoogte en volg Marloes

10 Januari 2016 | Thailand, Trat

Jaaa.. Mijn eerste verslag uit Thailand! Ik probeer mezelf aan te leren om elke week nu een verslagje bij te houden, omdat ik anders veel te veel in een keer moet vertellen. Ik denk dat dat voor zowel jullie als mij niet zo leuk is. Ik heb jullie wel al op een paar foto's getrakteerd (die overigens op mijn facebook staan, mocht je ze willen zien)

Vorige week zaterdag ben ik dus in Kathmandu in het vliegveld gestapt. Eerst heb ik nog een rondje door Bungamati gemaakt om tegen iedereen doei te zeggen. Daarna kreeg ik van mijn familie een tikka, boeddhistische sjaal en een fotolijstje.Sangita en Susan gingen mee naar het vliegveld. Toen ik eenmaal door de gate moest was het toch even moeilijk. Je hebt immers wel een band opgebouwd en 2,5 maand in de familie mee geleefd. Op dat moment keek Sangita me aan en brak toen ook. Uiteindelijk een lekker dramatisch afscheid dus.
Op het vliegveld zag ik een ander meisje enigszins stuntelig binnen komen met een backpack. Nu weet ik precies hoe ik er uit zie! Zij bleek ook onderweg naar Bangkok, dus hebben we elkaar gezelschap gehouden tijdens de transit.
Eenmaal in Bangkok, moest ik heeeeeel lang in de rij staan! Het was duidelijk dat ik echt de verkeerde rij gekozen had, want mijn backpack lag nog heel eenzaam op de bank. Terwijl ik de trein richting het centrum nam ontmoette ik twee Amerikanen (die volgens mij werkelijk alle drugs geprobeerd hebben die er zijn) die ook richting khao San road gingen. Handig, want ze boden meteen aan om een tuktuk te delen, waardoor ik voor in totaal nog geen 100 baht (ca €2,50) van het vliegveld naar khao San road ben gekomen. Goed begin! Verder heb ik die dag de boel wat verkend en ben ik tot rust gekomen met een voetmassage. Heerlijk!
De volgende dag ben ik eerst naar de Vietnamese ambassade gegaan om mijn visum te regelen. Dat ging lekker vlot. In de middag ben ik met Co van Kessel door Bangkok gaan fietsen. Zo leuk! Je ziet een boel, gaat van de gebaande paden af en leert meteen de stad kennen. Die avond wilde ik eigenlijk rustig aan doen, maar tijdens mijn avondeten leerde ik een Schotse en een Ier kennen waar ik nog tot laat biertjes mee heb gedronken.
Daarna besloot ik om het royal palace en wat pho op eigen houtje te verkennen. Super interessant! Alleen was de dag zo heet en hebben beide gebouwen zo veel om te zien, dat ik halverwege wat pho de tuktuk naar mijn hotel genomen heb om aan het zwembad te liggen. Heerlijk dat je op zo'n moment lekker je eigen ding kan doen ipv dat je door moet gaan omdat een ander het wel nog wil zien ofzo.
Die avond heb ik ook een dagtrip voor de volgende dag geboekt naar ayutthaya, de voormalig hoofdstad van Thailand. Erg interessant en mooi weer. Echt een stukje geschiedenis waar je doorheen kan lopen.
De laatste dag in Bangkok heb ik er verplicht bij moeten doen omdat ik die middag pas om vier uur mijn Visum op kon halen. Ik heb vooral rondgewandeld, een fish spa geprobeerd, evenals een Thaise massage (beiden erg goed!). Daarna ben ik door lumphini park gaan dwalen om de varanen te spotten. Een rustig dagje, maar dat mag af en toe ook wel.

Op vrijdag nam ik de bus naar koh Chang, een eiland in het noorden van Thailand. De rit duurde lang waardoor ik pas tegen 6u savonds bij mijn hostel kwam. Daar werd ik lekker nors begroet en werd ik naar een lege dorm gebracht waar geen airco leek te zitten. Bovendien leek er geen enkel restaurant dichtbij te zitten.Super vervelend dus, ik stond echt op het punt om naar een ander hostel te gaan. Gelukkig moest ik eerst eten en legde hiervoor contact met twee Franse meisjes. Ik had immers geen flauw idee en durfde niet terug naar de norse receptioniste om advies te vragen. Na samen wat gegeten te hebben ontdekte ik mijn airco en kwam er een Israëlisch meisje in mijn dorm. Uiteindelijk was alle dus goed gekomen en heb ik het er prima gehad.
In de ochtend wilde ik vooral even rondkijken voor de mogelijke activiteiten. Ik wilde hier immers een kookcursus volgen en gaan duiken. Na mijn ontbijt heb ik hier bij het eerste kantoortje wat ik zag naar gevraagd en er bleek precies die dag nog één plekje te zijn voor de kookcursus. Lucky me! Zeker omdat het een regenachtige dag was. Ik moest dus wel binnen een half uur klaar staan voor de taxi, maar dat was eigenlijk alleen maar ideaal. Het koken was ook echt geweldig! Een leuke groep en veel heerlijke recepten, die uiteraard ook opgegeten moeten worden. Jammiieee!!
Vandaag ben ik gaan duiken. Omdat ik wel mijn brevet heb, maar mijn laatste duik minstens 7 jaar geleden was, heb ik eerst een refreshment gehad. Daarna hebben we twee duiken gemaakt bij eilandjes op zo'n 1,5u varen vanaf koh Chang.. Zo geweldig! Het is hier echt heel mooi. Ook werd er een koraalrif 'gekweekt' door soort stukjes uit te zetten omdat ze zelf niet zomaar op een zandbodem kunnen groeien. Ik heb ontdekt dat je duiken net als fietsen niet zomaar afleert. En ik ben weer helemaal besmet met het duikvirus. Zolang mijn budget het toelaat is dit nog lang niet mijn laatste duik van deze reis! Nadeel is wel dat ik nu nog steeds draai van de golven op de boot.
Morgen hoop ik een bus terug naar Bangkok te kunnen nemen, om vanuit Bangkok richting khao yai nationaal park te gaan voor een trekking. Het liefst was ik er direct heen gegaan, maar ook al is het korter in afstand, de reis is zo veel makkelijker en sneller via Bangkok dat ik ook niet wil gaan klungelen. En wat ik vanaf daar ga doen is nog een verrassing! Ik heb in principe gepland om naar Cambodja te gaan, maar in tijd heb ik eventueel nog wat extra dagen. Maar dat komt wel goed! We zien wel wat er op mijn pad komt!!

Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Trat

Marloes

Actief sinds 18 Sept. 2015
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 5000

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2015 - 29 Februari 2016

Op weg naar Azië

Landen bezocht: